Obwodnica Dobrego Miasta ma mieć 7,3 km. Taka jest długość wariantu, który został uznany za optymalny podczas posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. GDDKiA wskaże go jako preferowany we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
Planowana obwodnica powstanie w ciągu drogi krajowej nr 51. Wyprowadzi ruch tranzytowy z Dobrego Miasta, poprawi także bezpieczeństwo i warunki ruchu dla mieszkańców.
Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zatwierdziła właśnie optymalny przebieg tej trasy. Wskazano na wariant oznaczony numerem 3. To wariant najbardziej odsunięty na wschód od miasta, liczący 7,3 km długości. Podobnie jak pozostałe, rozpoczyna się w Kosyniu i łączy ponownie w istniejący przebieg DK-51 przed Barcikowem. Po drodze omija miejscowość Stary Dwór.
fot. GDDKiA
To dla tego wariantu zostanie złożony wniosek o decyzję środowiskową. Będzie go rozpatrywał burmistrz Dobrego Miasta. Posiedzenie KOPI oficjalnie zakończyło I etap opracowania STEŚ-R.
Obwodnica Dobrego Miasta będzie jedną z kilku mających powstać w woj. warmińsko-mazurskim w ramach programu budowy stu obwodnic. Do tej pory oddano już do ruchu obwodnice Smolajn w ciągu DK-51 (jest w użytkowaniu od sierpnia 2022 r.), a w realizacji jest obwodnica Gąsek w przebiegu DK-65. Jeszcze w sierpniu ma ruszyć przetarg na budowę obwodnicy Pisza w ciągu DK-51. Na decyzje środowiskowe czekają natomiast obwodnice Olsztyna i Dywit (DK-51) oraz Szczytna (DK-53/57/58).